Sammanfattning och VIP fest

Nu är veckan över. Tråkigt. Skönt. Har varit riktigt roligt och givande men är efter dessa dagar helt slut i kroppen. De två sista dagarna har varit hektiska vissa stunder och lugna andra.  I fredags tog jag en lång hemmadag. Behövde lite ensamtid och ta det lugnt ett tag. Vi skulle ju inte filma fören framåt kvällen. Jag missade Peter Doherty, men kom lagom till hans band Babyshambles som spelade direkt efteråt. 

En snabbis på The Sound hann vi med, tyävrr inte mycket mer, hade varit kul men vi skulle snart iväg på den roligaste filmningen denna kväll. Turbonegro. Vi filmade fyra låtar med fyra kameror, en i tornet där bak, två i diket och en på scen. Det blev nog riktigt bra och vi ska se till att redigera ihop varsin musikvideo av materialet, ska bli kul! Senare på kvällen filmade vi Mando Diao, de första tre låtarna med tre kameror. Men eftersom vi filmade hela deras konsert förra året var det inte lika kul detta år. Turbonegro gav en mycket roligare show, deras utseende gör ju bara sitt med sminkning, hattar och speciella kläder, sen är sångaren också helt flum. Jag fick från diket många närbilder på hans tjocka o håriga mage som flera gånger oväntat kom i bild… inte så tillfredsställande..

I går var det ett jäkla springande mellan olika konserter och andra filmningar. Anna Ternheim där hennes ena polare spelade på såg, Electric boys, Moneybrother som jag kände igen på namnet men inte kunde komma på vad de sjöng fören på konserten då jag kände igen flera låtar, jag gick förbi Jerry Williams till hårdrockande Sonic Syndicates spelning ja skulle filma sen snabbt vidare för att se, hela denna gång, Lars Winnerbäck konserten. Snabbt till Raised Fist och filmade två låtar och sen Håkan Hellström i två timmar(!), denna gång för Annies skull.

DSC00404
Peter Doherty med bandet. Babyshambles. Inte så värst roande att se på, inget leende eller mellansnack alls…

DSC00406
Öronpropparna var mest inne hela tiden då vi sprang så mycket mellan alla konserter. Bakom mig syns alltså det såkallade Tornet. Det är där vi burkar få stå och filma ifrån. Det är där ljud- och ljusteknikerna håller till så att allt blir bra under framförandet.

DSC00409
The Sounds spelar på Eldorade, scenen mitt vid höghusen i centrala Borlänge.

DSC00446
Under Håkan Hellströms sista låtar sprutar, liksom på Lars Winnerbäcks, upp konfetti över all publik.

DSC00451
När vi slutat jobba var det dags för VIP efterfesten! Det hade ljusnat när vi drog dit och efter en öl efter dagens slit och värme var man på G igen. Vi dansade lite, minglade runt bland kändisar och okändisar tills vi efter en timme igen var helt slut. Men det var det värt!

DSC00449
På festen var bland annat Moneybrother där med sitt band, ni ser sångaren Anders Olof Wendin, stå till vänster i blått och le stort bakom Annie.

DSC00455
Jag lyckades också efter några hemligt smusslande avtryckningar på kameran även fånga Håkan Hellström på bild. Ser ni honom? Han står och gapar i mitten av alla i framför det vita tältet 🙂

I dag har vi slappat och legat på stranden hela dagen, eller några timmar eftersom vi vaknade sent. I morgon bär det av hemåt igen. Ska redigera ihop en lite film tills imorn att lägga upp för er.
Ska försöka lägga mig nu kanske så man kommer upp tidigt imorgon. Måste ställa om dygnsrytmen igen så man inte missar de fina vädret om dagarna!

1 Svar to “Sammanfattning och VIP fest”


  1. 1 Annie 29 juni 2009 kl. 23:57

    Haha jag måste få bilderna från vip-festen sen =). Och gärna alla andra med!


Lämna en kommentar




juni 2009
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930