Othellodags!

Nu har jag sagt upp min egen firma 😦 Känns lite surt, men samtidigt går det så fort att ansöka om ny F-skattsedel om något dyker upp igen, så det är värt det. Jag gjorde det för att få bidrag från arbetsförmedlingen de dagar jag inte jobbar. Det är inte mycket jag kommer att få eftersom jag bara har pluggat förut men det är ändå några kronor som ger lite extra på banken så jag inte behöver leva allt för mycket på Nicklas. Nu när vi ska flytta var det också ett måste att jag måste få in lite mer kosing för att kunna leva lite 🙂

I fredags hälsade jag på hos Rebecca. Äntligen kunde vi få en dag då vi båda hade en bra dag och kunde ses. Jag åkte till henne och hade med mig kakor som vi lätt åt upp. Vi hade mycket att prata om och satt i tre timmar innan jag blev hämtad av Nicklas. Mycket trevligt och härligt att se henne vara så pigg efter allt! Hoppas på att vi ses snart igen!

Helgen har varit lugn med många filmer både hemma och hos mamma och pappa. I går fyllde farfar år och jag och Nicklas hängde me pappa dit för att fira lite. Han ska snart flytta till en mindre lägenhet så vi tittade också på om det fanns något att ta över. Jag kom hem med två spel, Othello som jag och kusin alltid spelade när vi var små, och Roulette Monaco som pappa spelade när han var liten! Så nu måste det bli spelkväll!

Blev erbjuden att komma på intervju i dag för ett jobb. Men när jag sedan räknade på det så visade sig att det inte var värt det. Ett extrajobb som städare i Motala, fyra timmars resa per dag, busstider som var långa och inte passade för jobbtiderna.. Känns dumt att tacka nej till jobberbjudande men när det kommer kosta mer än jag tjänar så är det inte värt det 😦

I dag på schemat: Nu: äta lunch, Sen: Städa, Ikväll: Spinning!

0 Responses to “Othellodags!”



  1. Kommentera

Kommentera

